onsdag den 2. december 2009

Ler projekt

Jeg har lånt bogen; Keramik, teknik og materialer af Geraldine Christy og Sara Pearch og fandt inspiration til denne skål.

Har rullet en klump ler ud og lagt den over en af mine egne skåle, så jeg kunne forme folderne som jeg gerne ville have.

Det færdige resultat, er så kommet til, at sådan ud. Den er meget tynd, så håber den overlever brændingen.



Denne lille skål er lavet ved hjælp af kugletekniken. Jeg syntes det har været en svær teknik, at arbejde med.



Jeg har lavet 4 krus med pladeteknik. Denne teknik gik noget nemmer, men har bøvlet en del med, at de fik nogen lunde samme størrelse.


En af de færdige krus.

Har lavet en sukkerskål med pølseteknik. Denne teknik syntes jeg, var en "hyggeteknik"
Fandt inspiration til sukkerskålen i mit skab ;O) Er godt tilfreds med resultatet.





Har glattet mine pølser ud, så den har fået en glat overflade.


Nanna har fået lavet en aftale med Lysabild skole, hvor hun arbejder om, at vi må brænde vores ler hos dem, for en hjemmebagt kage. Det er jo et knald tilbud, så nu håber vi at vores ler kan tåle en tur i ovnen.







Ingen kommentarer:

Send en kommentar